Dincolo de Frontiere

Tocmai ce m-am întors dintr-o vacanță de două săptămâni în România, pe care am petrecut-o în întregime în București. Ca niciodată, am avut timp să colind orașul în lung şi-n lat şi m-am simțit ca o adevărată turistă gata să exploreze capitala asta europeană atât de puțin cunoscută la nivel internațional.

De obicei, de câte ori veneam în ţară trebuia să mă împart între Brăila şi Bucureşti, între reuniuni de familie și prieteni, și un program pre-stabilit, astfel încât nu îmi rămânea foarte mult timp pentru a explora Bucureştiul şi mereu plecam din România cu sentimentul că tot nu m-am plimbat destul prin oraș.

De data aceasta însă, pentru că am avut treabă pe la diferite instituții publice în București, am avut și destul timp de explorat orașul, că doar știți cum stă treaba cu depusul actelor la 9 dimineața, şi vii după ele la 3 după amiază (if your're lucky enough). Una peste alta, mi-au prins bine pauzele acestea birocratice de procesat acte, pentru că m-am plimbat pe străzile Bucureştiului şi am descoperit un oraş frumos şi diferit de ceea ce îmi aminteam eu de pe vremea facultății.

Vă las mai jos câteva dintre cele mai frumoase poze pe care le-am făcut prin plimbările mele, dar şi câteva observații personale despre oraș, oameni, şi ce mi s-a mai părut mie nou sau diferit, aşa ca după opt ani de locuit în străinătate.

De fiecare dată când revin în București mă simt ca o turistă. Sunt lucruri pe care le observ și îmi plac dar și multe alte lucruri care aș vrea să se schimbe. Bineînțeles, raportez toate observațiile mele la faptul că m-am obișnuit cu viața din California, dar asta nu înseamnă că toate constatările mele sunt făcute cu un ochi critic.

În plimbările mele zilnice am admirat arhitectura clădirilor din Bucureşti. Nu este de mirare că toţi străinii care ajung în Bucureşti rămân surprinşi de cât de frumos este oraşul.

Tot pe străzile din București am realizat cât de la modă se îmbracă fetele și câta importanță dau aspectului fizic. La un moment dat aveam impresia că eram în magazinele Zara și H&M, nu la metrou sau în centrul vechi. Nu e un lucru rău sau bun, doar că în San Francisco stilul vestimentar este complet diferit, mai dezordonat, neglijent, și majoritatea fetelor pe care le vezi pe stradă nu țin cont de trenduri.

Un alt aspect cu care nu mai sunt obișnuită este să văd atâția oameni fumând pe stradă. Încă de când am ieșit din aeroport pe Otopeni m-a lovit mirosul de tutun și m-a urmărit peste tot în București. Lumea fumează extrem de mult, pe stradă, în parcuri, în stațiile de autobuz, peste tot.

O ultimă obervație din vacanța asta este faptul că mulți bucureșteni stau prost cu nervii, în special dacă se află în trafic. Dar după două săptămâni de colindat pe la instituții publice și umblat cu Uber la orele de vârf, parcă înțeleg de ce.

Add comment

Security code
Refresh

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

Iuliana Papuc Profile

11206043 763158690460047 5993721621851537990 n
Salut, eu sunt Iuliana și de opt ani locuiesc în străinătate. Sunt pasionată de călătorii, limbi străine, cărți, și aventuri în aer liber.